San Diego – Los Angeles (Dag 22) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Natasha en Bert Demers - WaarBenJij.nu San Diego – Los Angeles (Dag 22) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Natasha en Bert Demers - WaarBenJij.nu

San Diego – Los Angeles (Dag 22)

Blijf op de hoogte en volg Natasha en Bert

17 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag dus het laatste deel van onze camper reis. Terug naar Los Angeles waar de trip 3 weken geleden begon. We hebben het rustig aangedaan. Een beetje uitgeslapen, tot half 7, ontbeten en toen naar het strand aan de baai. Dat is toch wel leuk. Het lijkt dat er hier op de camping toch een speciaal soort Amerikanen komen met wat Zuid Amerikaans bloed. Op de camping zie je dat ook. Hele grote families. Een camper met een aantal tentjes erbij. Een hele grote tafel en veel mensen. En vooral ook veel kinderen. En op het strand ook. Het was nog redelijk vroeg toen we daar kwamen. Maar er was al zo’n familie. Met zo’n man of 20 zaten/lagen ze aan de waterrand. De dames op een stoel onder een parasol. De mannen, liefst met hoed, half of helemaal in het water. Niet zwemmen maar gewoon “cool” rondhangen. Wel liefst met een blikje in je hand. Diet Coke of Bud light. En heel veel herrie maken. Heel leuk om te zien…..als het niet al te lang duurt.
Om 12 uur moesten we uitchecken, dus een beetje daarvoor terug naar de camper. Even douchen en wegwezen. Op de camping hebben we nog even de propaangas tank laten afvullen. En op pad. Van San Diego naar Los Angeles loopt de Interstate Highway 5 langs de kust. Volgens de Tomtom ongeveer 1,5 uur rijden. Maar ondanks de 5 banen richting LA stokte het verkeer toch enkele malen voordat we San Diego uitwaren. Daarna schoot het lekker op. Maar toen we in de buitenwijken van Los Angeles kwamen begon het opnieuw wat vaak te remmen. Maar gelukkig (nog) geen echte files. De camping was opnieuw snel gevonden. En we waren positief verrast! We zijn al aardig gewend aan camperen op asfalt. Maar hier ziet dat er prima uit. Alles mooi schoon en met grasveldjes tussen de plaatsen. En bomen. En wat voor bomen…………………………….sinaas appel bomen!!! En er hangen echte sinaas appels aan. Heel veel groene maar ook een aantal oranje. Na een erg vriendelijk welkom bleek ook dat je die sinaasappels mag plukken en opeten….gratis. Je krijgt dan een lange stok met een soort korfje eraan en daarmee kun je de sinaasappels uit de boom halen. Maar eerst de camper op zijn plek en een lekker lunch. Toen even wat gerust. Daarna zo’n stok gehaald en op jacht naar de sinaasappelen. Na enig oefenen lukte het om ze van de boom te krijgen zonder ze te laten vallen. En natuurlijk meteen eten. En heerlijk. Zo zoet…….. Dat is toch weer een ervaring erbij. Een bijpassende naam voor deze camping: “Orangeland”.
Maar daarna toch aan het werk. Er moest gepakt worden, niet zo’n leuk werkje maar het moet gebeuren. En door alle aankopen is dat toch wat moeilijker. Maar het lijkt erop dat alles toch gaat passen in 4 tassen.
Na het pakken zijn we nog wezen zwemmen in het zwembad van de camping en dat was heerlijk verkoelend. De laatste keer eten uiteraard onder een sinaasappelboom en de laatste nacht in onze camper gaat in. Morgen inleveren!!!
Natasha en Bert

Actief sinds 11 Okt. 2011