Grand Canyon – Lake Havasu (Dag 18) - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Natasha en Bert Demers - WaarBenJij.nu Grand Canyon – Lake Havasu (Dag 18) - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Natasha en Bert Demers - WaarBenJij.nu

Grand Canyon – Lake Havasu (Dag 18)

Blijf op de hoogte en volg Natasha en Bert

13 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Lake Havasu City

De dag begon wederom vroeg. Om 6:30 werden we wakker. We wilden afscheid nemen van de Grand Canyon met de opkomende zon. De zonsopkomst was om 6:45 dus de echte zonsopkomst konden we niet halen maar dat was niet zo erg. Gauw aangekleed, de kids nog in bed, naar Mather point gereden. En daar, met Misha en Masha nog slapend in de camper, genoten van die eerste stralen die in de canyon schijnen. Opnieuw een geheel nieuw gezicht. En weer…………..prachtig.
Daarna ontbeten in de camper en al vroeg op pad naar Lake Havasu, onze volgende stop. Deze overnachting hadden we gepland omdat we de afstand van de Grand Canyon naar het Nationale Park Johua Tree te ver vonden om in 1 keer te rijden. Dat is ongeveer 600 km. Vandaar de stop bij Lake Havasu dat op 375 km van Grand Canyon ligt. En aangezien we wisten dat er in Lake Havasu niet zoveel te doen was hadden we deze dag al gepland als een shopping dag. Natasha had op internet een Outlet shop gevonden in Kingman een plaats op 150 km voor Lake Havasu.
Na eerst nog (alweer we vergeten altijd te stoppen als we aankomen in een park) een foto bij het welkomsbord bij de ingang van het Grand Canyon park gemaakt te hebben vervolgden we de weg door de bosrijke omgeving en al snel kwamen we op de Interstate 40. Deze highway maakt deel uit van de historische Route 66. Deze weg van 3940 km lang die liep van Chicago, via 8 staten, naar Los Angeles is in beroemde liedjes bezongen en er zijn vele films over gemaakt. De kinderserie “Cars” is ook gebaseerd op Route 66. Rond 11:30 kwamen we in Kingman en vonden vrijwel direct het winkel centrum met de winkel die Natasha op Internet had gevonden. Een grote kledingwinkel met bekende merken en echt heel goedkoop! 2 uur later verlieten we deze winkel met een kapitaal aan goedkope kleding. Iedereen voldaan want iedereen had wat kunnen kopen. Het was ons wel opgevallen dat het hier al erg warm was! Na Kingman werd de begroeing minder en minder en werd het landschap meer en meer een woestijn. Toen we bij de ingang van de camping in Lake Havasu City kwamen en ik uitstapte om naar het hokje van de receptie te lopen kon ik even geen adem halen. Alsof je een hete lucht oven instapte zo heet. Bij navraag bij het inchecken bleek het 46 graden celcius te zijn!! Nog heter dan in Las Vegas. We zijn naar onze plek gereden, geen mooie plek maar wel pal aan het strand van het meer. Ik ben nog even naar buiten gehold om de electra aan te sluiten en toen hebben we snel de airco aangezet. Maar zelfs met de airco van de camper aan werd het niet echt koel. Pas nadat ik ook de motor van de auto had gestart en die airco ook had aangezet werd het een beetje houdbaar. We hebben eerst een poosje gerust in de redelijke temperatuur van de camper. Ik heb nog even gekeken naar de weersverwachting voor deze stad. 45 graden celcius overdag en 35 graden in de nacht!!!
En wat kun je met deze temperatuur beter doen dan………………………winkelen in een airconditioned winkel centrum. Op de weg naar de camping hadden we een groot winkelcentrum gezien en dus daarnaartoe. En ja het was heerlijk koel in die winkels en dus hebben we opnieuw wat kleren en schoenen gekocht. Een dure manier om koel te blijven. Maar kleren en schoenen zijn hier echt goedkoop! Toen we om rond 6 uur uit de winkel kwamen gaf een bord voor het winkelcentrum nog altijd 103 graden fahrenheit aan (39 graden celcius)!!! Op weg terug naar de camping zijn we nog even bij de London Bridge gestopt. Dit is een brug die in London over de Thames heeft gelegen maar te klein was geworden voor het verkeer in London. In 1964 heeft de stichter van Lake Havasu City de brug in blokken naar de USA laten verschepen om hier weer op te bouwen. Rondom de brug is nog een beetje London nagebouwd maar dit is redelijk kitsch.
Na een diner bestaande uit salade, je moet er niet aan denken om iets warms te eten, en nog een bezoek aan de supermarkt terug naar de nog altijd hete camping! Hier nog een douche genomen om op te frissen dachten we. Nou dat kun je wel vergeten. Het “koude” water heeft een temperatuur van zeker 40 graden en de douches zijn gemaakt van metalen platen. En die stralen gewoon warmte uit (het gebouw is niet airconditioned.) Het lijkt wel of je in een magnetron staat!
Terug in de camper had de airconditioning al redelijk zijn werk gedaan en was het al redelijk koel.
Natasha en Bert

Actief sinds 11 Okt. 2011