23 juli 2019, dag 10.Platform 67 km (Dacha). - Reisverslag uit Orekhovo, Rusland van Natasha en Bert Demers - WaarBenJij.nu 23 juli 2019, dag 10.Platform 67 km (Dacha). - Reisverslag uit Orekhovo, Rusland van Natasha en Bert Demers - WaarBenJij.nu

23 juli 2019, dag 10.Platform 67 km (Dacha).

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Natasha en Bert

23 Juli 2019 | Rusland, Orekhovo

Toen we wakker werden scheen de zon alweer vanuit een strak blauwe lucht onze slaapkamer in. We hebben koffie gezet en heerlijk in het zonnetje op het balkon ons kopje koffie gedronken. Toen ook Babushka wakker was begon Natasha weer actief te worden en ging ze met een zaag een grote, merendeels dode struik voor de dacha te lijf. Ik heb het werken nog wat uit kunnen stellen door eerst een duik in het meer voor te stellen. Het is heerlijk om zo vroeg de 2 km lange wandeling te maken naar het meertje en in het koele water te zwemmen. Er zijn dan nog maar enkele zwemmers. Toen we terugkwamen bleek gelukkig het water, dat in de ochtend niet uit de kraan stroomde, weer terug was zodat we ons konden wassen. Lekker buiten ontbeten, tvoroch met smetana, en nog wat gewerkt. Gelukkig had ik een grote bomenzaag gevonden waarmee we met 2 man de struik te lijf konden en er al snel alleen nog een stronk over was. Misha heeft nog wat gras gemaaid totdat het touwtje van de trimmer op was. We hadden wel nieuw touw in de dacha gevonden maar konden niet uitvogelen hoe dat in de trimmer geplaats moest worden. Maar al het werken werd onderbroken door een bezoek van Alisa met Sasha en Sonja. Ze had een grote watermeloen meegenomen die uiteraard meteen genuttigd moest worden. Alisa stelde voor om naar het meertje te gaan om te zwemmen. Natasha en Misha zijn meegegaan en hebben met Sonja en Sasha lekker gezwommen en gespeeld. Daarna is Alisa terug gegaan naar hun dacha en hebben wij nog wat gewerkt, Misha met de trimmer waarin hij een kort touwtje had weten te zetten en ik heb het trapje voor het toilet gerepareerd. Natasha en ik zijn nog naar een winkel gewandeld op ongeveer 3 km van de dacha en op de terugweg lekker gezwommen in het meer. De buurvrouw Tamara, een oude dame van 80 jaar die alleen in de dacha tegenover ons woont wild bij ons thee komen drinken. Natasha stelde voor om dat na ons eten te doen. Toen was het weer tijd voor de BBQ, hamburgers met lekker gebakken courgette met tomaat en kaas. Toen we aan tafel wilden gaan kwam de buurvrouw al voor de thee maar dat hebben we nog maar even uitgesteld! Na het eten de honing meloen genuttigd die ze had meegebracht en thee gedronken. Uiteraard weer tegelijkertijd de banja opgestookt en na de banja rond een kampvuur dat Natasha had gemaakt van de takken die we afgezaagd hadden. Door er afgemaaid gras op de gooien konden we rook ontwikkelen om de muggen weg te houden.

Natasha en Bert

Actief sinds 11 Okt. 2011