Een dag New York 3 (Dag 27) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Natasha en Bert Demers - WaarBenJij.nu Een dag New York 3 (Dag 27) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Natasha en Bert Demers - WaarBenJij.nu

Een dag New York 3 (Dag 27)

Blijf op de hoogte en volg Natasha en Bert

31 Juli 2015 | Verenigde Staten, New York

Geen reserveringen vannochtend maar natuurlijk wel weer veel plannen. De lucht was weer blauw en de zon scheen. Het was wat minder warm dan de afgelopen dagen vooral in de ochtend.
Met de metro naar Rockefeller Plaze voor een bezoek aan de “Top of the Rock”. Dit is de hoogste torenflat van het Rockefeller Center, een complex van 19 gebouwen met kantoren en winkels in hartje Manhattan. De “Top of the rock” is op de 70e verdieping op 259 meter hoogte. Het is lager dan het Empire State Building maar het voordeel is dat het het Empire State Building kunt zien!
Het kostte even moeite om het ticket office te vinden. Er was nauwelijks een rij op dit vroege uur. En al snel stonden we boven op de toren via een ontzettend snelle lift. In dit soort liften is het alsof je een hoge berg oprijdt want je oren klappen dicht. Het uitzicht is ontzettend mooi vanaf hier. Je ziet Manhattan aan de zuidkant en het Central Parc aan de noordkant. Een prima combinatie zo: in de avond Empire State Building en gedurende de dag de “Top of the Rock. Er is tijdens de bouw van dit gebouw een beroemde foto gemaakt waar 13 mannen op een balk zitten te lunchen.
Na een veilige afdaling met de lift zijn we nog even over de Rockefeller Plaza gelopen, een gezellig plein met terrassen en fonteinen en een gigantisch standbeeld. Na de lunch zijn we naar MoMa gelopen, het Museum of Modern Art. Met onze New York passen hoefden we niet in de rij en waren snel binnen. We zijn eerst gaan zitten om een plan te maken wat we wilden zien. Dit museum is namelijk ook weer erg groot.
Aangezien de plannen verschillend waren hebben we ons opgesplitst en afgesproken op een bepaalde tijd weer buiten te zijn. Dit museum heeft veel moderne kunst maar ook schilderijen van Van Gogh en Gaugin. We vonden hier het schilderij van Van Gogh, Starry Nights, waar we in het Van Gogh museum in Amsterdam naar gezocht hadden! Er was ook een tentoonstelling van het werk van Yoko Ono. Het sprak mij niet zo aan maar er was een leuk stuk. Een schaakbord met witte velden en alleen witte stukken. Het doel van het spel was niet om te winnen maar om te onthouden welk schaakstuk van wie was! Natasha en ik hadden onze punten wat sneller bekeken en zijn nog een lekker biertje gaan drinken in het museum cafee.
Om 3 uur hadden we gereserveerd in het Sony Wonder Technology Lab. Dit is een interactief technologisch event voor kinderen van alle leeftijden. Het is gratis maar je moet wel reserveren.
We kregen onze tickets en na een kwartiertje wachten konden we met een groepje naar binnen. Er waren een aantal leuke dingen te doen zoals het programmeren van een robot, een virtuele operatie van een hart!!! En nog vele andere leuke zaken.
Hierna zijn we terug gelopen naar het Rockefeller center en nog even binnengegaan in de Sint Patrick kathedraal. Dit is wel een grote kathedraal maar het viel wat tegen van binnen (misschien na de Notre Dame in Montreal?) en bovendien stond het van binnen in de steigers.
Op de weg terug naar het hotel hebben we nog wat lekkere dingen (wonton soep en Sushi) gekocht bij een zaakje in de buurt van het hotel en dit lekker opgegeten in onze hotel kamer. Na het eten nog wat aan verslagen en foto’s gewerkt.
Maar de dag was nog niet over! We hadden nog een reservering voor een trip met een Clipper door de baai van New York en de Hudson en East River.
Op weg met de metro naar Battery Park, waar de Clipper zou vertrekken zijn we een metro station eerder uitgestapt bij Wall Street. En nog even door het financiele hart van Amerika (of toch nog de wereld?) gewandeld. Langs het gebouw van de Wall Street Stock Exchange. Misha en Masha waren erg geïnteresseerd in de verhalen hoe je hier makkelijk rijk of straatarm kon worden.
Het vertrek punt van de Clipper was dichtbij en onze tickets lagen klaar. Om 9:30 vertrokken we. Er waren niet al te veel mensen aan boord. En het was een rustige tocht. De zeilen werden wel gehesen op de 2 master, een leuk gezicht, maar er was nauwelijks wind. Dus de motor bleef draaien.
Het was een hele mooie trip. Langs het verlichte Vrijheids beeld en een prachtig gezicht op het verlichtte Manhattan. Het blijft onwezenlijk. Net of je naar de televisie zit te kijken. Aan het eind van de trip ging de Clipper nog een stukje de East River op tot aan de Brooklyn Bridge. Ook een heel mooie gezicht, die verlichte brug.
We meerden om 11:00 uur weer aan. En hebben het nog gehaald om met de metro terug bij het hotel te komen. Maar daarna was het heel snel rustig in onze hotel kamer!!
Natasha en Bert

Actief sinds 11 Okt. 2011